mindre fiskar,mera jobb och inget socker

Ja nu är alla kampfiskar sålda, en kvar som ska flytta inom östersund så fort deras kar blir klart och så har jag thomas fisk förstås sen är det bara mina pluppisar hemma.
Flickorna som har gått i karantän sedan missödet med min fontän mår nu mycket bättre de börjar bli dags att flytta in i ett riktigt kar.
 
Jag har fått jobb också, prktik än så länge men nu är det sista veckan. För någon som aldrig jobbat heltid ( jobb växer inte på träd) så är det rätt jobbigt att helt pö
lötsligt bara ha två lediga dagar i veckan måste jag säga. just nu försöker jag att äta nyttigare också o då har jag inte socj´ker att luta mig tillbaka på när energin inte räcker till, vilket gör de ännu värre. :( blöööö säger jag om de. Smoothies är min nya grej i alla fall, men i de flesta smootheis ska man ha GLASS och de är inte nyttigt alls!
 
Så igår gjorde jag egen glass, den är gjord på youghurt och kvarg äggulor en vanilstång och litel lite vanilj socker, helt ockej faktiskt, den blir sten hård i frysen så man får ta fram den i tid men den är god och kommer bli bra tillskott i mina smoothies.
 
Man kan säga att de börjar bli lite ordning här hemma nu, heffa var här i går och borrade lite hål så jag fick bättre ordning i hallen ialla fall.
Mitt stora problem är att just nu är jag helt slut i kroppen att böja sig ner och leta skruv i städskåpet slutade med att jag blev sittandes på golvet. och i kväll ska jag rida lektion. Så pepp just nu.
En enegi dryck är vad jag behöver just nu... men ja kanske måste vända mig till kaffe...ush... men om jag väntar tills de är kallt och shootar det så kanske...hmm

Kommentera här: